Naar boven
Data brengt foodbedrijven pure winst

Data brengt foodbedrijven pure winst

dinsdag 12 maart 2019

Al sinds de oprichting van de Stichting Samen Tegen Voedselverspilling (voorheen Taskforce Circular Economy in Food) is Milgro een van de deelnemers binnen deze krachtenbundeling van kennisinstellingen, bedrijven en overheid. Het doel van de stichting is om vóór 2030 de verspilling in de Nederlandse voedingsketen met de helft terug te brengen.

Tijdens het jaarevent van de stichting, met als thema “Pure Winst”, presenteerde Milgro zijn bewezen succesvolle aanpak, die gebaseerd is op unieke technologie en data. Daarmee kan vermijdbaar waardeverlies inzichtelijk worden gemaakt en teruggedrongen, waarmee zowel ecologische als economische winst wordt behaald.

Het succes van de Milgro-methode werd geïllustreerd aan de hand van twee aansprekende cases, van opdrachtgevers The Greenery en FrieslandCampina.

 

Tot de stakeholders die zich hebben aangesloten bij Samen tegen Voedselverspilling behoren:
ABN AMRO, AgriFood Capital, Albert Heijn, Alliantie Verduurzaming Voedsel, BOM, Brightlands,  Contronics, Darling Ingredients, EyeOn, Food Tech Brainport, Gemeente Meierijstad, Google, GroentenFruit Huis, Hutten, Instock, IQ, Jumbo Supermarkten, Kipster, Lamb Weston / Meijer, Leanpath, Lidl, LIOF, Maison van den Boer, McDonald’s Nederland, Milgro, Ministerie van Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit, Moonen Packaging, MVO-Nederland, Nature’s Pride, No Food Wasted, NOM, NVRD, Oerlemans Plastics, Oost NL, Protix, Provincie Noord Brabant, Rabobank, RijkZwaan, Scelta Mushrooms, SFYN, Sligro Food Group, Too Good To Go, TuttiFoodi, Unilever, vanRijsingen Green, Voedingscentrum, Voedselbanken Nederland, Wastewatchers, Wasteless, Winnow Solutions, Wageningen University & Research, Zero foodwaste.